Гущер на 99 милиона години смая учените

Гущер на 99 милиона години
Няколко влечуги, застинали в кехлибар преди повече от 99 млн. години. REUTERS/David Grimaldi/Florida Museum of Natural History

Фосилизиран млад гущер, прекарал над 99 млн. години в кехлибар, е открит в Мианмар в югоизточна Азия. Находката е с невероятните 75 млн. години по-стара от предишния носител на рекорда, съобщават изследователи от Музея по естествена история във Флорида.

„Беше невероятно усещане да видим тези животни за пръв път“, казва за агенция Ройтерс Едуард Стенли (Edward Stanley) от изследователския екип. „Всъщност най-впечатляващото беше колко добре са се запазили фосилите.“

Очите и люспите на подобното на хамелеон същество са се запазили изключително добре заедно с фосилите на гекон и арктически гущер, съобщава Стенли. Ако животните не бяха попаднали в лепкавата смола, която се е втвърдила в кехлибар, те са щели да се разложат доста бързо.

За да проведат изследвания, без да разтрошават кехлибара или пък самите същества, Стенли и екипът му използвали дигитална рентгенография, която ще разкрие много тайни за древната екосистема и начина на живот на тези праисторически влечуги.

The Epoch Times