Слушайте интуицията

Учените от школата по психология към университета на Тел Авив откриха, че решенията, основани на инстинкт, дават неочаквано положителни резултати.

Според изследователите човешкият мозък притежава вродена способност мълниеносно да намира най-доброто решение.

Как работи интуицията?

Простите решения, като например кой продукт да изберем в супермаркета, или по-сложните като в случаите, когато хирургът трябва бързо да вземе решение по време на операция, се решават от мозъка със „за” и „против”.

За да определят точността на инстинктивните решения, учените са проследили участници в експеримент, докато те изпълнявали задачи за вземане на решения. Доброволците трябвало да следят екрана на компютър, който бил разделен на две колони. Във всяка колона бързо се появявали двойки числа. Всички числа от колонките се пресмятали от групата и представлявали своеобразна печалба на фондовата борса. Всеки участник трябвало да реши в коя от двете групи числа бил най-високият среден показател.

Тъй като числата се сменяли всяка секунда, участниците нямали време да смятат или запомнят. Единственото, на което можели да се опират, била интуитивната аритметика.

Колкото и да е странно, интуицията им помогнала да пресмятат доста бързо.

Изследователите изяснили, че точността се повишавала в зависимост от количеството данни, представени на участниците. Когато им покажели 6 двойки числа ,хората избирали точно в 65% от времето. Когато им покажели 24 двойки числа, точността нараствала на 90%.

Така човешкият мозък е способен интуитивно да събере голямо количество информация и да реши общото й значение.

Източник: Psych Central