НАСА показа тъмната страна на Луната

Специалисти от НАСА публикуваха уникално видео за невидимата от Земята страна на Луната, която традиционно се нарича „тъмна“.

Астрономите отбелязват – независимо че Луната се явява едно от най-изследваните небесни тела, тъмната страна на земния спътник крие доста тайни.

За създаване на видеото изследователите използвали данните от спътника Reconnaissance Orbiter Lunar, изпратен през 2009 година. Снимките позволили да се уточнят ландшафтът и други особености на обратната страна, която земляните не могат да видят поради особеностите на въртенето на Луната и Земята.

„Както и близката страна, далечната преминава през пълен цикъл от фази. Но ландшафтът от обратната страна не е същият – на нея няма тъмни петна, включително морета, които правят видимата ѝ страна подобна на човешко лице“, поясняват от НАСА.

Както отбелязват учените, независимо от по-светлия ландшафт, обратната страна на Луната има повече кратери с всякакви размери, а също огромен „басейн“, обхващащ долната една трета от Луната.