Огромните частни инвестиции в космоса ще продължат и през 2022 г.

Ивайло Красимиров

Очаква се тазгодишният исторически импулс в космическия туризъм да продължи и през 2022 г. „Имахме тринадесет космически полета с хора, три частни компании имаха важни исторически мисии“, каза Чад Андерсън, управляващ партньор в Space Capital, фирма за начален рисков капитал.

Blue Origin на Джеф Безос, Virgin Galactic на сър Ричард Брансън и SpaceX на Илон Мъск провеждаха мисии през цялата година.
„Най-голямата от тях беше изцяло цивилната мисия Inspiration4, която стартира със SpaceX“, каза Андерсън пред Yahoo Finance Live. Пътуването влезе в историята, като изцяло цивилен екипаж изстрелян в орбита.

Ракета SpaceX Falcon 9 стартира с космическия кораб на НАСА Imaging X-ray Polarimetry Explorer (IXPE) на борда от стартовия комплекс 39A, четвъртък, 9 декември 2021 г., в Космическия център на НАСА Кенеди във Флорида. Космическият кораб IXPE е първият спътник, посветен на измерването поляризацията на рентгеновите лъчи от различни космически източници, като черни дупки и неутронни звезди.

Тази седмица във вторник SpaceX изстреля товарния кораб Дракон към Международната космическа станция, където достави коледни подаръци и консумативи. Излитането беше 100-ият успешен старт на частната космическа компания.

SpaceX имаше изключително успешна 2021 г. „Те имаха 31 изстрелвания тази година, почти всички от тях, 94% бяха на доказани в полета ракети, ускорители, които са летели и преди“, казва Андерсън.

„Това е наистина крачка напред в космическата икономика за намаляване на разходите и осигуряване на повече достъп“, добави той.

През следващата година се очаква корабът за многократно използване Starship на SpaceX да лети няколко пъти. „Starship ще бъде масивна, 100-тонна система в орбита, напълно функционална. Може да прави неща, които никога досега не сме правили на цена, на която никога не сме ги правили“, казва Андерсън.

Повече от 10 милиарда долара са инвестирани в цялостната космическа инфраструктура само през третото тримесечие на 2021 г. 25 милиарда долара са инвестирани във всички космически технологии, според данни, събрани от Space Capital.

„2022 ще бъде още по-силна, дори историческа година за инвестиране в космическа инфраструктура и технологии“, прогнозира Андерсън.

Процеси