Резервирахте ли стая в космоса?

Ивайло Красимиров

Още през 2025 г. бихте могли да наемете стая в „космически хотел“, който ще обикаля Земята в междузвездна космическа станция.

Частната компания, разработваща този радикален проект – „космически хотел“, фондация Gateway, определи 2025 г. за начало на функционирането на „първото космическо пристанище“, иначе известна като Въртяща се космическа станция „Фон Браун“ (Von Braun).

„Космическият хотел“ ще приютява и учени, които ще извършват проучвания свързани с бъдещи пътувания в дълбокия космос, както и туристи, които се интересуват от ваканция в по-близкото до Земята космическо пространство.

„Вдъхновението инспирирало тази космическа станция, наистина идва от гледането на научна фантастика през последните 50 години и виждането как човечеството е имало тази мечта да притежава звездни кораби“, заявява пред Space.com водещият архитект на космическата станция Тимоти Алатор.

„Мисля, че всичко започна наистина със„ Star Trek “и след това„ Star Wars “и [с] тази концепция за големи групи хора, живеещи в космоса и притежаващи собствен бизнес, търговия, собствена индустрия и собствена култура, „добавя Алатор.

Въртящият се „космически хотел“ ще използва изкуствената гравитация в повечето части на космическия кораб, но Space.com съобщава, че ще има и части, които ще бъдат без гравитация, което ще позволи на туристите да изпитат безтегловността на космическото пространство.

На космическата станция ще има всичко необходимо за приятен живот и забавления – от барове и ресторанти до концерти и арт програми за пътниците.

„Надяваме се обаче, че хората ще отделят време да се вдъхновят, да напишат музика, да рисуват, да участват в изкуствата предлагани на борда“, казват от фирмата.

Докато служители на фондацията Gateway признаха, че „космическият хотел“ може да не е в космоса от 2025 г., поради амбициозния времеви период, основната структура на междузвездната станция трябва да бъде завършена дотогава.

„Очакваме експлоатацията да започне през 2025 г., напълно станцията ще бъде изградена и завършена до 2027 г. … След като станцията започне да функционира пълноценно, нашата надежда и нашата цел е станцията да бъде достъпна за обикновения човек“, каза Алатор.

„Така че семейство или човек може да спести разумно … и да може да разполага с достатъчно пари, за да посети космоса и да придобие този опит … Това би било нещо, от което да могат да се възползват много хора“.

„Веднъж или два пъти седмично ще идват нови хора и те ще могат да прекарат няколко дни или няколко седмици в космическия хотел.“

Според уебсайта на фондация Gateway „станцията „Фон Браун“ ще бъде въртяща се космическа станция, проектирана да произвежда различни нива на изкуствена гравитация чрез увеличаване или намаляване на скоростта на въртене. Станцията ще бъде проектирана от самото начало, така че да побира две групи посетители – учени, провеждащи изследвания с ниска гравитация и космически туристи, които искат да изживеят удоволствието от това да бъдат на голяма космическа станция с комфорта на ниската гравитация и усещането за луксозен хотел“.