„Роскосмос“ назова цената на екскурзиите в Космоса

Пилотиран кораб Союз TMA-18M. (24space.ru)

Ръководителят на „Роскосмос“ Игор Комаров заяви пред тв канала CNBC, че стойността на полета за един турист на ниска околоземна орбита може да е 30–40 милиона долара.

Комаров отбелязва нарастващ интерес към туристическите полети. „Хората са готови да плащат огромни пари за подобна възможност. Ако говорим не за суборбитални полети, а за нискоорбитални полети, това ще струва повече от 30-40 милиона долара, съобщава Комаров, цитиран от ТАСС.

Освен това туристите ще получат и възможност да прекарат отпуска си на Луната. Европейската космическа агенция през март заяви, че планира да построи там постоянни бази съвместно с Русия, САЩ, Китай, Индия и Япония. Лунните туристи ще могат да се отправят на земния спътник след обстоен медицински преглед и една година специална подготовка.

Комаров отбелязва, че развитието на космическия туризъм не е приоритетна задача за руската космическа корпорация, но Роскосмос подкрепя частните инвеститори.

През март тази година частната космическа компания „КосмоКурс“ първа в Русия е получила от Роскосмос достъп до разработката на проект на суборбитален комплекс за полети на туристи в Космоса.

Както съобщава сайтът на компанията, от 2020 година тя ще предлага космически екскурзии на височината на орбитата на Гагарин (180–220 километра) по незатворена траектория.

Полетът на екипаж от шестима души и един инструктор ще трае около 15 минути, като 5-6 минути туристите ще се намират в състояние на микрогравитация. Обявената цена на такава екскурзия е много по-ниска от споменатата от Роскосмос – тя ще струва 200–250 000 долара.