Суперхендж се крие под земята до Стоунхендж

Изображение на възможния изглед на съоръжението преди 4500 години.

Редом до прочутия Стоунхендж британски археолози откриха по-голяма версия на този монумент, която е престояла под земята около 4500 години, съобщава тв каналът Sky News.

Според телевизията новият паметник бил открит на около 1,6 километра от самия Стоунхендж. Той включва до 90 големи монолита, някои от които достигат височина 4,5 метра.

Камъните образуват кръг с диаметър почти 1,5 километра, което прави новооткрития паметник най-голямото съоръжение от подобен род във Великобритания. Монументът се намирал под земята на дълбочина около един метър, а учените го открили със специален радар.

„Смятаме, че нищо подобно няма никъде по света. Това е нещо съвсем ново и мащабът му е колосален“, казва Винс Гафни (Vince Gaffney), професор от университета на Брадфорд и един от ръководителите на изследователския проект.

Според учените възрастта на открития „Суперхендж“ е около 4500 години, той може да е използван за религиозни церемонии или ритуали, свързани със слънцестоенето.

Стоунхендж е каменно съоръжение в графство Уилтшър, един от най-прочутите археологически паметници в света. Той се състои от 30 монолита, които образуват кръг с диаметър около 30 метра.