Възможен ли е секс на Марс?

© Bob Al-Greene/Mashable

Ако проектът за колонизация на Марс се осъществи, човекът ще трябва да реши няколко жизненоважни въпроса, включително проблема за задоволяване на физическите си потребности.

Когато нещата опират до секс в Космоса, космическите агенции и самите космонавти избягват да говорят. В НАСА твърдят, че не са правени експерименти в тази област. Руските учени също отричат космонавтите някога да са се занимавали със секс в Космоса.

Но този въпрос неизбежно ще стане актуален за ентусиастите, които ще заминат за Марс, без възможност да се върнат на Земята, особено при смесени екипажи. Как ще реагира тялото при ниската гравитация на Марс?

Има ли живот (секс) на Марс?

Д-р Крис Лендхарт, лекар от екипажа на Марсианската изследователска станция (MDRS, Mars Desert Research Station) в пустинята на щата Юта, САЩ, построена за симулиране на марсианска среда, споделя идеите си за възможния секс на Марс.

За разлика от Международната космическа станция, където космонавтите пребивават в състояние на безтегловност, на Марс все пак има някаква гравитация (около една трета от земната). От гледна точка на физическото удоволствие сексът на Марс едва ли ще се различава от това, което изпитваме на Земята. Но ще се наложи да се сблъскаме с някои закони на физиката.

Най-трудно в условията на ниска гравитация е да се намери оптимален начин да се запази контактът, тъй като двете тела ще се отблъскват. Това е възможно, но ще предизвика известен дискомфорт.

Предпазните средства

Както смятат някои привърженици на колонизирането на Марс, забременяването едва ли ще е проблем за първите заселници на Червената планета.

Норбърт Крафт, медицински директор на частната компания Mars One, която се готви да изпрати четирима доброволци на Марс през 2023 година, твърди, че ще ги подготви за възможните опасности от секса на Марс.

В идеалния случай първите колонизатори няма да възпроизвеждат потомство. Те ще бъдат снабдени с противозачатъчни средства, които обаче може да се окажат неефективни на Марс. Засега учените знаят малко за адаптацията на женския организъм към среда с ниска гравитация и как тя ще повлияе на нивото на хормоните. По тази причина е трудно да се разработи контрацептивно средство, преди човекът да е полетял към Червената планета.

Някои експерти съветват да се поставят спирали на жените, но и те крият подводни камъни. Например може да се изместят и да пробият матката. Има още едно противоречиво решение – стерилизиране, но това вече е много крайна мярка.

Кога ще се роди първият човек на Марс?

Може ли жената да забременее в условията на ниска гравитация? За да се обсъжда бременност на Марс, следва да се почне с женския менструален цикъл. Ако на Земята той е 28 дни, то как ще се промени в марсиански условия, където един ден продължава 24 часа и 40 минути?

Освен това загубата на костна маса, която се наблюдава при космонавтите, също може да повлияе на здравето, по-ниското ниво на хормоните, менструацията и овулацията. Макар че при предишни мисии на МКС жените са съхранявали менструалния си цикъл.

Теоретично, ако жената има менструация и овулация, тя може да забременее и в Космоса. Но тук възникват следните въпроси: Как ще се промени подвижността на сперматозоидите? Ще могат ли те да оплодят яйцеклетката? Ще може ли яйцеклетката да се закрепи в матката, а плодът да се развива нормално?

Детето, заченато в Космоса, може да страда от различни отклонения, тъй като увреждането на една-единствена клетка или радиацията може да доведат до нарушения в развитието.

Засега въпросът за секса и възпроизвеждането на потомство отстъпва пред рисковете, с които ще се сблъскат заселниците на Марс, и изследвания в тази област тепърва предстоят.

Източник: Mashable