Японската космическа агенция показа проби извадени под повърхността на Рюгу

Ивайло Красимиров

Малко след като японската сонда Hayabusa2 се върна на Земята, JAXA показа някои от пробите, събрани от астероид Рюгу. Тези скали идват от камерата „A“ на капсулата с проби на сондата, което означава, че са събрани по време на първото докосване на мисията през февруари 2019 г.

Сега JAXA публикува снимки, показващи съдържанието на камерата „C“ на капсулата, която беше отворена на 21 декември. В Tweet на JAXA се казва, че агенцията е отворила двете камери „B“ и „C.“

Камера „B“ е празна, тъй като не е била използвана за събиране на проби от астероида, но камера „C“ е използвана за събиране на проби по време на втория тъчдаун на Hayabusa2 през юли 2019 г.

Тогава JAXA изстреля експлозив в астероида преди втория тъчдаун, за да създаде кратер и да може да събира проби от по-дълбоко под земята. Учените се надяват, че подземните проби могат да предложат повече данни за формирането на Слънчевата система и ранния период, тъй като те не са били изложени на суровата космическа среда.

От JAXA казаха, че най-големите частици в камера „С“ са били с размер около сантиметър. Ако погледнете снимките, агенцията е маркирала една от частиците като „人工 物“ или „изкуствен обект“.

Тепърва трябва да се потвърди откъде е дошъл този обект, но от JAXA предполагат, че може да е „алуминий, отделен от рога на ръката“, която е използвала експлозив върху повърхността на астероида Рюгу, за да раздроби повърхността му.