Гигантска праисторическа вълча глава откриха в Сибир

Albert Protopopov/ The Siberian Times
Ивайло Красимиров

Руснак откри в Сибир перфектно запазена глава на вълк от ледената епоха с идеално съхранени козина и челюст. Остава неясно как животното някога е било обезглавено.

Не искате да срещнете това животно в гората.

Руснакът Павел Ефимов прави необичайното откритие през миналата година в Якутия, регион в североизточна Русия, пише „Siberian Times“.

Останките на праисторическото животно били открити на брега на река Тирехтях. Вечният лед е консервирал главата по перфектен начин. Черепът, дебелата козина и идеално съхранената челюст са били изследвани от руски и японски учени. Очите обаче не са устояли на времето. Изледователите са проучвали находката с компютърен томограф и казват, че дори мозъкът е непокътнат.

40 сантиметрова глава.

Главата на животното е датирана от преди 40 хиляди години, което означава, че вълкът е живял през последната ледена епоха, която приключва преди повече от 10 хиляди години. Големината на главата е наистина впечатляваща. Дължината й е около 40 сантиметра. Главите на съвременните вълци са с дължина съществено по-малка от 30 см. Така учените заключават, че животното е било чувствително по-голямо от настоящите екземпляри.

„Каква е била точната му големина засега не можем да кажем,“ коментира палеонтологът Алберт Протопопов. Останките на такъв вълк от плеистоцена са уникална находка, обяснява той. Учените искат сега да реконструират цялото тяло и да го сравнят с екземплярите от настоящето. За целта е планиран ДНК тест. „Така ще разберем по-добре как се е развил видът.“ В момента на смъртта животното е било на възраст между 2 и 4 години.

Защо е запазена само главата и как е била отделена от тялото учените не могат да кажат. Малко вероятно е, казват те, главата да е била отделена от ловец, който да я е съхранил като трофей. В този регион подобна ловна култура не е известна.

Главата вероятно е била отделена при замръзването в почвата, спекулират учените. Вечният лед в Сибир е предлагал и други находки на подобна възраст, като например останки на мамути.

Животни · Открития