Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Хъбъл засне междузвездния пътешественик Борисов

16 декември 2019 г. в 08:41
Последно: 19 юни 2024 г. в 10:17

Кометата 2I / Борисов, е едва вторият междузвезден обект, забелязан някога в нашата Слънчева система. Сега тя се движи относително близо да Земята със „спиращата дъха“ скорост от 176 000 км в час.

Когато кометата се приближи до Слънцето по-рано тази седмица, космическият телескоп Хъбъл щракна снимка показваща, че тя представлява древна топка от лед, скала и прах, образувана в далечна звездна система.

Учените имат интерес да научат колкото се може повече за тази замразена капсула на времето, заявиха от НАСА, търсейки повече данни какво може да се крие извън Слънчевата система.

„Данните от космическия телескоп Хъбъл ни дават най-добра представа за размера на ядрото на кометата 2I / Борисов, което е наистина важната част от кометата“, казва Дейвид Джиит, професор по планетарни науки и астрономия в университета UCLA, който анализира и интерпретира данните от новото изображение.

„Изненадващо изображенията на Хъбъл показват, че ядрото на междузвездния пътешественик е повече от 15 пъти по-малко от предходните проучвания, казва Джиит и пояснява, че диаметърът му е само около 1/2 километър.

Той казва, че познаването на размера е потенциално полезно, за да се прецени колко често могат да бъдат подобни обекти в Слънчевата система и нашата галактика.

Кометата ще направи най-близкия си подход към Земята в края на декември на разстояние от около 288 милиона км. До средата на 2020 г. обектът ще се приближи до Юпитер преди да се върне в междузвездното пространство, където ще се движи в продължение на милиарди години.

Кометата е открита на 30 август от Генадий Борисов в обсерваторията Научний, Крим.

В НАСА вярват, че 2I / Борисов може да представлява само началото на поредица от открития на междузвездни обекти, посещаващи за кратко нашата Слънчева система. Тук може да има хиляди такива междузвездни обекти във всеки даден момент; повечето обаче са твърде малки, за да бъдат открити с днешните телескопи.

2I / Борисов е едва вторият известен междузвезден посетител, който преминава през „задния ни двор“. Преди две години скала с форма на пура, „Oumuamua“, посети за кратко и премина през нашата слънчева система.