НАСА предостави нови снимки от астероида Бену

Повърхността на астероида Бену (Bennu)/NASA
Ивайло Красимиров

Сондата на НАСА, OSIRIS-REx, вече има доста натоварена програма. След като първоначално пристигна до космическата скала, известна като Бену (Bennu) в началото на декември, космическият кораб завърши 2018 г. с успешно влизане в орбита около обекта, което превърна Бену най-малкото тяло, обикаляно от космически кораб.

Сега, когато НАСА се подготвя за едномесечно проучване на астероида, екипът на ОСИРИС-РЕКС разкри най-красивите изображения на скалата направени досега. Заснети в орбита от инструментите за визуализация NavCam, снимките ни дават още по-добър поглед върху повърхността на Бену, която е обсипана с отломки и парчета скали.

Двете нови снимки, които NASA показва, са изключително подробни и остри, даващи ясен образ на скалистата повърхност на Бену, покрита с отломки имащи различни размери. OSIRIS-REx в крайна сметка ще трябва да избере място, от което да вземе образец от скалите на астероида. Това се оказва доста трудна работа, защото трябва да направи всичко възможно, за да избегне многото назъбени скали, които се виждат на снимките.

„Тези две снимки направени с уреда OpNav са от южното полукълбо на Бену, като всяка от снимките има време на експозиция от около 1.4 милисекунди. Те са били заснети на 17 януари от разстояние от около километър и половина“, обясняват от НАСА.

„Образите са изрязани и контрастът е коригиран, за да разкрият по-добре характеристиките на повърхността.“

Повърхността на астероида Бену (Bennu)/NASA

За да даде по-добро усещане за размера на астероида и по-малките обекти на повърхността му, НАСА казва, че големият камък, който се вижда в горната част на второто изображение, е широк около 50 метра.

OSIRIS-REx ще прекара по-голямата част от годината в изучаване на повърхността на астероида и вземане на различни данни, които ще предаде обратно на Земята. В крайна сметка сондата ще извърши деликатна маневра за събиране на проби и след това ще се върне на Земята, за да достави материал за анализи на учените.