Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Основателят на AMAZON Джеф Безос: Гответе се за производство в Космоса!

2 юни 2016 г. в 08:15
Последно: 19 юни 2024 г. в 10:27

Основателят на интернет компанията Amazon Джеф Безос отправи предложение до акционери и инвеститори за започване на подготовка за изнасяне на тежката промишленост в космоса. Според него, преходът може да се осъществи до няколко века години. Безос вярва, че това е начинът да бъдат съхранени земните енергоресурси, пише Recode.

Производство, изнесено в космоса, ще има на разположение неограничена слънчева енергия. Тя трябва да се използва за индустриални цели. Милиардерът смята, че на Земята трябва да има само жилищни площи и лека промишленост. Безос е убеден, че мястото на заводите е именно в космоса, а не на други планети, които човечеството ще колонизира.

В началото на тази година компанията Blue Origin, собственост на Безос, успя да извърши за първи път успешен полет с ракета за многократна употреба New Shepard и капсула със същото име, предназначена за суборбитални полети. Тестовете бяха проведени на 22 януари на полигон в Тексас. Капсулата New Shepard и едноименната ракета излетяха вертикално и достигнаха височина от 101,7 км.

През септември 2015 г. Джеф Безос заяви плановете си за космически изследвания. В началото чрез Blue Origin той планира да инвестира $ 200 милиона в производството на космически кораби и в базата на ВВС на САЩ в Кейп Канаверал. За разлика от своя конкурент Елон Мъск (собственикът на Tesla), Безос изключително пестеливо информира пресата за своите планове за изследване на космическото пространство.

Футурология