Отбой – краят на света се отлага, успокоява НАСА

© NASA

НАСА опроверга слуховете, че огромен астероид може да се вреже в Земята в района на Пуерто Рико в периода 15–28 септември, които в последните няколко месеца се тиражират из различни медии.

Съобщаваше се, че сблъсък с астероид ще има катастрофални последствия за крайбрежието на САЩ, Мексико, страните от Карибския басейн, Централна Америка и северната част на Южна Америка.

Пол Ходас от Центъра по изучаване на околоземни обекти на НАСА, действащ в Лабораторията за реактивно движение (Пасадена, щата Калифорния), призова жителите на посочените райони да не се поддават на паника и да не вярват на слухове.

Според официалното съобщение на НАСА няма научни потвърждения, че в посочения период астероид или каквото и да било друго небесно тяло ще се сближи на опасно разстояние към Земята.

„При наличието на какъвто и да било обект, чиито размери да са достатъчни, за да предизвикат подобен тип разрушения през септември, до момента ние не сме го забелязали“, подчертава Ходас.

Специалистите добавят, че астрономите от Центъра по изучаване на околоземни обекти, както и служителите на други аналогични институции по цял свят, използват различни телескопи за откриване и проследяване на потенциално опасни астероиди и комети.

Никой от тях обаче не е споменавал в последно време за откритие, което да представлява сериозна заплаха за Земята в близко бъдеще, пише Space.com.

„Отново – няма никакви доказателства, че астероид или друго небесно тяло се намира на траектория, която би могла да повлияе на Земята. Всъщност нито един от известните ни обекти няма никакъв шанс да се вреже в нашата планета в близкото столетие“, уверява Пол Ходас.

Да припомним, че последната вълна от слухове за „неизбежна небесна катастрофа“ не се явява първата по своя род, няма и да е последната. През 2011 година гръмнаха слухове, че безобидната комета Еленин ще доведе „края на света“. Някои автори на конспиративни теории също твърдяха, че човечеството ще загине от удар на космическо тяло на 21 декември 2012 година – в деня, предречен като край на света според един от циклите в календара на маите.

Но Земята благополучно преживя „катастрофалното“ (според редица „експерти“) сближаване с астероидите 2004 BL86 и 2014 YB35, които спокойно си преминаха покрай планетата през януари и март – както и прогнозираха учените от НАСА.

Вижте как е изглеждал краят на света през годините.

Свят