Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Първият изкуствен град изцяло за самоуправляващи се автомобили

23 юли 2015 г. в 00:13
Последно: 19 юни 2024 г. в 10:24

Големите двуизмерни фасади на сгради правят този град да изглежда като излязъл от холивудски уестърн.

Но единственото нещо, което ще видите в Мсити (Mcity), са самоуправляващи се автомобили, защото целта на създаването на града е това да е първата в света контролирана среда за тестване на технологията на бъдещето.

Градът се простира на площ от 13 хектара и е част от кампуса на Мичиганския университет. Проектът ще бъде воден от университетския център за трансформиране на мобилността (Mobility Transformation Centre), като в града ще бъдат тествани всякакви видове самоуправляващи се автомобили.

На изпитания ще бъдат подложени свързани в мрежа автомобили, които комуникират помежду си или с главна база (наречена V2V или V2I), но из града ще бродят и напълно автономни коли.

„Въпреки че вече дори по истинските улици има пуснати самоуправляващи се автомобили, все още предстоят много предизвикателства“, казва Питър Суетман (Peter Sweatman), директор на центъра за трансформиране на мобилността.

„Мсити е безопасна, контролирана и реалистична среда, благодарение на която ще разберем как да се възползваме максимално бързо, лесно и безопасно от невероятния потенциал, който притежават автономните и свързаните в мрежа автомобили.“

Мсити прилича на най-обикновено предградие, а инфраструктурата му се състои от свързани улици, кръстовища и като цяло всичко, което бихте очаквали да видите в един малък град. Освен крехките фасади на сгради всичко друго е истинско – пътни знаци, кръстовища, светофари, улично осветление и много други.

Павираните тротоари служат само за очертаване на краищата на улиците, а дизайнерите на Мсити са се постарали да изкопират всички затруднения, които изпитват кандидат-шофьорите. Само че този път шофьорите не са хора.

По улиците има препятствия, които имитират ремонт на пътя, някои знаци са зацапани с графити, пътната маркировка е избледняла на места.

Според един от изследователите – Раян Юстис (Ryan Eustice), това, че сега е възможно самоуправляващите се автомобили да бъдат изложени на възможно най-опасните и неудобни условия, означава, че един километър тестване в Мсити се равнява на стотици километри по истинските пътища, защото по истинските пътища толкова много усложнения се случват рядко и на големи разстояния едно от друго.

Science Alert

Категории на статията:
Автомобили