Роботите предизвикват възбуда у хората

© Artificial Intelligence

Те може да са от пластмаса, метал и тел, но роботите, дори да са далече от човекоподобните, могат да предизвикват… физически сексуален отклик у хората. Така поне твърди ново изследване, проведено от Станфордския университет.

В експеримент е участвал малкият робот Nao, който повече прилича на играчка, отколкото на човек. Пластмасов отвън, той бил програмиран от изследователите да моли различни участници в експеримента да посочат или да докоснат 13 части от неговото тяло.

По време на тези действия учените измервали електропроводимостта на кожата, която корелира с физическата възбуда.

Оказало се, че най-силните признаци, сигнализиращи за възбуда, се появявали, когато участниците трябвало да докоснат тези части от пластмасовото тяло, където при хората са разположени гениталиите или задните части – „области с ниска достъпност“, според терминологията на авторите на изследването.

Освен това, когато участниците в експеримента трябвало само да ги посочат, то не се случвало нищо, докато докосването предизвиквало явна, макар и доста ниска реакция. Изследователите ще представят доклад на Международната асоциация по комуникация в Япония.

„Опитът показва, че хората реагират на роботите доста примитивно, но по социален начин. Социалните конвенции, отнасящи се до интимните части на тялото на друг човек, се отнасят и до роботите, и такъв извод може да има далечни последици както за дизайна на роботите, така и за теориите за изкуствените системи“, казва пред изданието The Guardian Джами Ли, един от авторите на изследването.

Според прогнозите на директора на Изследователския институт по секса и репродукцията на човека първите секс роботи трябва да се появят в близко време и изглежда, човешката психика в своите базови прояви е готова за това.