Тъмната страна на Харон

© NASA/JHUAPL/SwRI

НАСА е публикувала снимка на нощната страна на Харон, направена от сондата „Нови хоризонти“ три дни след максималното сближаване със системата на Плутон.

Снимката е направена с камерата за детайлно заснемане LORRI от разстояние 3,1 млн. километра на 17 юли 2015 година. На снимката се вижда нощната страна на Харон и един от краищата му, осветен от Слънцето.

В горната част на изображението се намира южният полюс на Харон. На южния полюс в момента е полярна нощ, започнала през 1989 година. Тя ще продължи до 2107 година. По време на полярната нощ температурата на повърхността на небесното тяло ще бъде близка до абсолютната нула.

„Нови хоризонти“ е първият космически апарат, сближил се с Плутон. На 14 юли 2015 година сондата прелетя на разстояние 12 500 километра от повърхността на планетата джудже. След заснемането на системата Плутон–Харон сондата се отправи към обекта 2014 MU69 в пояса на Кайпер, сближаването с който е планирано за 1 януари 2019 година.