Прелетете над Церера (ВИДЕО)

Церера
© NASA/JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA
Димитър Димитров

Космическият апарат Dawn на НАСА се намира в орбитата на планетата джудже Церера от миналата пролет.

Церера представлява мистериозен свят, покрит със странни ярки петна. Диаметърът ѝ е 949 км. Намира се в астероидния пояс между Марс и Юпитер, на около 498 млн. км от Земята. (Dawn е преминал по доста обходен маршрут – пътят на космическата сонда е бил 10 пъти по-дълъг.)

Откакто Dawn наблюдава Церера изникнаха много загадки, но бяха събрани и прекрасни изображения. Сега, НАСА показва най-невероятната анимация, на която можете да видите как точно изглеждат кратерите и планините на мистериозната планета джудже.

Видеото е базирано на изображения, заснети между август и октомври 2015 г., когато Dawn се е намирал на около 1500 км от повърхността на Церера. Анимацията е направена от гледна точка на космическия апарат и създава усещането, че летите над кратерите и планините на загадъчната планета.

В действителност, Церера не е толкова шарена, а изображенията, съставляващи видеото, са подобрени, за да се виждат по-ясно контури, дело на някаква течност. Във видеото тези контури са подчертани със нюанси на синьото.

Dawn е изстрелян през 2007 г. и целта му е била изследването на най-големите обекти в астероидния пояс (включително огромният астероид Веста). Космическата сонда ще остане в орбитата на Церера до края на съществуването си.

Popular Science