Снимки показват нещо познато в скалите на астероида Рюгу

MASCOT/DLR/JAXA
Ивайло Красимиров

Скалите на повърхността на Рюгу, далечния астероид изследван от японската космическа сонда Хаябуса 2, съдържат камъни от метеорити, които са се разбивали на Земята.

Това твърди екип европейски и японски учени, които са анализирали новопоявилите се снимки от Хаябуса 2, направени на повърхността на астероида още през октомври 2018.

Смята се, че астероидът съдържа материал от най-ранните дни на Слънчевата система. Изненадващата прилика на лишената от прах повърхност на астероида със скали откривани на Земята може да има голямо значение за нашето разбиране за миналото на планетата.

Някои от скалите приличат на метеорити от въглероден хондрит, които са били открити на Земята, очевидно след сблъсък с повърхността, сочат проучванията на екипа, публикувани в списание Science.

Скалите от въглероден хондрит са сред най-старите в Слънчевата система, но пробите налични тук на земята са били променени от преминаването през атмосферата.

Когато Хаябуса 2 евентуално върне на земята проби, учените ще могат да изследват космическата скала в оригианлния й вид.

„Това, което имаме от тези изображения, е наистина да знаем как скалите и материалът се разпределят по повърхността на този астероид, каква е историята на атмосферните влияния и геоложкия контекст,“ казва Ролф Яуман от Германския аерокосмически център пред Gizmodo.

“Това е първа по рода си информация за материала в неговата оригинална среда.”