Зарази ме със стройната си снага!

Човешкият организъм е дом за какви ли не микроорганизми, които оказват влияние на неговото здраве.

Освен собствените ни гени, които остават неизменни за цял живот, бактериите, които живеят в нашия храносмилателен тракт, също си имат свои.

Тази информация е част от нас самите и затова е важно да следим какви микроби и в какво количество живеят в нашето тяло.

Както сочат последни изследвания, теглото на човека и неговата склонност към затлъстяване зависят тъкмо от стомашните бактерии. Микрофлората на стомашно-чревния тракт, нейното генетично разнообразие и състав оказват влияние на начина, по който се усвоява храната.

За да докажат тази взаимовръзка, Джефри Гордън и колегите му от Вашингтонския университет в Сейнт Луис провели експеримент с мишки. Учените поканили и доброволци – близначки на възраст от 21 до 32 години, където едната от сестрите била стройна, а другата страдала от затлъстяване.

След анализ на изпражненията на гризачите изследователите поставили в организмите на една група мишки стомашни бактерии от стройната сестра, а на друга – микрофлора от пълната. След известно време биолозите забелязали, че мишките с микрофлората на „затлъстяването” натрупали средно с 10% повече тегло от техните посестрими, хранещи се със същата храна. Преди началото на експеримента от организмите на мишките били изведени собствените им стомашни микроби.

След това Гордън и екипът му повторили първия етап на експеримента и поставили мишките от двете групи в една клетка, за да проследят механизма на обмен на бактериите.

„Знаехме, че задължително ще има обмен на микрофлора. Известно е, че гризачите взаимно си ядат фекалиите. Бактериите на стройните мишки попаднаха в организма на мишките, които трябваше да качват тегло, и това не се случи. Впрочем обратният ефект не беше наблюдаван: „стройните” мишки, колкото и фекалии на склонните към пълнеене да изяждаха, не трупаха тегло”, разказва Гордън.

В предишно изследване същият екип учени изяснили, че бактериите, обитаващи стомашно-чревния тракт на слаби хора, се отличават с по-голямо генетично разнообразие и са по-многобройни от микробите на хора, страдащи от затлъстяване. Фактически колкото повече бактерии живеят в нашия стомах, толкова по-стройни ще бъдем.

Най-важното наблюдение, отбелязано от Гордън, се състои в това, че теглото пряко зависи от храненето. На заключителния етап на експеримента гризачите били поставени на човешко меню – зърнени храни на закуска, пица на обяд и т.н.

Мишките, които се хранели с повече плодове и зеленчуци и употребявали по-малко мазнини и въглехидрати, продължавали да се „насищат“ с добри бактерии, допринасящи за стройната им фигура. А техните посестрими, принудително хапващи пица вместо зеленчуци, продължавали да пълнеят, дори независимо от постоянния прием на полезни бактерии.

Независимо от важността на направените от екипа на Гордън изводи, трябва да отбележим, че стомашната микрофлора, макар и важен, далеч не е единственият фактор за влияние върху теглото. А това означава, че и разработването на препарати, които да й повлияят, ще помогне проблемът да се реши само отчасти.

Резултатите от изследването на публикувани в сп. Nature.

Източник: Washington University in St. Louis

• Ако в микрофлората ти има и паразити, тогава със сигурност ще бъдеш слаб и строен. Вероятността слабите хора да са заразени с паразити е много голяма, а и такива хора по принцип не са здрави, каквото и да твърдят ,че било здравословно. Само като погледнеш един човек , че е много слаб, винаги ще си помислиш, че е болен и това се порвърждава в живота обикновено. Много е пагубна модата да приличат на скелети хората.

none 7 септември 2013 19:39 Отговор